برای دیلیت کردن حساب کاربری اینستاگرام می‌توانید از طریق اپلیکیشن گوشی موبایل یا از طریق وب‌سایت اینستاگرام اقدام نمایید، برای این منظور کافی است آموزش‌های زیر را دنبال کنید.

دیلیت اکانت اینستاگرام از طریق اپلیکیشن گوشی موبایل

 در آپدیت جدید اینستاگرام اجازه حذف کامل حساب کاربری از طریق اپلیکیشن گوشی موبایل به مخاطبین داده شده است. این‌کار قبلا تنها از طریق وب‌سایت اینستاگرام انجام می‌شد. حال اگر قصد حذف کامل حساب کاربری اینستاگرام را از طریق اپلیکیشن گوشی موبایل خود دارید مراحل زیر را انجام دهید:

1- به صفحه اصلی حساب کاربری اینستاگرام خود رفته و بر روی گزینه setting کلیک نمایید. در گوشی‌های آیفون بر روی آیکون سه‌خط در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه زده و گزینه تنظیمات را انتخاب کنید. کاربران اندروید نیز در بالای صفحه گوشه سمت راست بر روی آیکون چرخ‌دنده یا تنظیمات کلیک نمایند.

2- مانند تصویر در قسمت پایین صفحه گزینه Help را انتخاب کنید، سپس بر روی Help Center کلیک نمایید.

دیلیت اکانت اینستاگرام

3- در این قسمت باید کمی صبر کنید تا صفحه مورد نظر باز شود، زمانی که صفحه‌ای مانند تصویر زیر نمایش داده شد، بر روی گزینه Managing your account ضربه بزنید.

حذف کامل اکانت اینستاگرام

4- در این مرحله گزینه Delete Your Account را لمس کرده و سپس گزینه How do I delete My Account را انتخاب کنید.

آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام

5-زمانی‌که صفحه‌ای مشابه تصویر زیر برای شما نمایش داده شد، بر روی هایپر‌لینک Go to the Delete Your Account page کلیک نمایید.

دیلیت کردن اکانت اینستاگرام

6- در این مرحله علت دیلیت اکانت اینستاگرام از شما پرسیده می‌شود که در نهایت باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. این موارد به ‌شرح زیر می‌باشد:

  • Can’t find people to follow: این گزینه به معنی این است که شما نمی‌توانید دیگر افراد و پیج‌ها را در اینستاگرام دنبال یا فالو کنید، اگر این گزینه را انتخاب کنید اینستاگرام برای حل این مشکل مطالعه چند مقاله را پیشنهاد خواهد داد.
  • Too many ads: در صورتی‌که این گزینه را دلیل حذف کامل اکانت اینستاگرام انتخاب کنید، یعنی از دریافت پست یا استوری‌های تبلیغاتی شاکی هستید.
  • Concerned about my data: اگر در مورد دسترسی دیگران به اطلاعات شخصی خود در اینستاگرام نگران هستید می‌تونید این گزینه را انتخاب کنید.
  • Created a second account: زمانی‌که قصد دارید حساب جدید اینستاگرامی برای خود ایجاد نمایید باید این گزینه را دلیل حذف اکانت قبلی انتخاب کنید.
  • Too busy/too distracting: اگر اینستاگرام مدت زمان زیادی از وقت شما را می‌گیرد می‌توانید از این گزینه استفاده کنید، که در این مورد اینستاگرام به شما پیشنهاد می‌دهد به جای حذف دائمی اکانت خود به‌طور موقت آن را غیرفعال نمایید.
  • Privacy concerns: این مورد در واقع بیانگر نگرانی شما در مورد حریم خصوصی است و اگر آن را انتخاب کنید اینستاگرام مقالاتی در مورد خصوصی کردن پیج خود، بلاک کردن ، گزارش اسپم و.. به شما پیشنهاد مطالعه خواهد داد که از دیلیت اکانت اینستاگرام خود خودداری نمایید.
  • Want to remove something: اگر این گزینه را دلیل دیلیت اکانت اینستاگرام خود انتخاب کردید بدان معنی است که از برخی فعالیت‌ها مانند کامنت‌ها، گفتگو در دایرکت و یا دیگر فعالیت‌ها خسته شده‌اید و قصد حذف کامل اکانت خود را دارید. در این مورد نیز اینستاگرام به شما مقالاتی را معرفی خواهد کرد که از دیلیت کردن اکانت خود صرف‌نظر نمایید.
  • Trouble getting start: این گزینه مخصوص کسانی است که تازه در اینستاگرام ثبت نام کرده‌اند و نحوه کار کردن با آن را نمی‌دانند. اینستاگرام برای حل این مشکل به شما مقالاتی پیشنهاد می‌کند که آموزش کامل کار کردن با این برنامه در آن وجود دارد .
  • Something else: اگر دلایل دیگری برای حذف کامل اکانت اینستاگرام خود دارید این گزینه را انتخاب نمایید.

بعد از اینکه دلیل دیلیت اکانت اینستاگرام خود را انتخاب کردید، برای آخرین بار پسورد خود را در کادر مربوطه وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه Permanently delete my account کلیک کنید.

با انجام همین چند مرحله ساده می‌توانید حساب اینستاگرام خود را حذف نمایید.

 

منبع : آرنا لرن