در ادامه قصد داریم ویژگی های اصلی را که برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال باید به آن ها توجه کنید را معرفی کنیم.
امنیت

موضوع امنیت را می توان یکی از مهمترین معیارهای انتخاب صرافی دانست. فرض کنید یک صرافی پیدا کرده اید که دارای ویژگی های عالی است، اما امنیت ندارد. ممکن است بخواهید با قبول آن خرید و فروش کنید و بخرید و بفروشید، اما مطمئناً این اشتباه است.

برای اطمینان از سطح امنیتی یک صرافی، بهتر است به سوالات زیر پاسخ دهید:

آیا صرافی مورد نظر هک شده است؟ آیا ارز هم در صورت هک شدن اتفاق افتاده است؟ صرافی پرداخت کرده است؟ روش ذخیره سازی صرافی چیست؟ اقدامات امنیتی مورد استفاده در این صرافی چیست؟ با توجه به اهمیت بیشتر پاسخ به هر یک از این سوالات، توصیه ما به شما این است که در پاسخ به آنها نهایت دقت را داشته باشید.
احراز هویت

احراز هویت یکی از موارد ضروری برای برقراری ارتباط و خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی است. آیا به ایده احراز هویت در صرافی ها فکر کرده اید؟ در پاسخ به این سوال ابتدا باید بگوییم که به راحتی می توان با ارزهای رمزنگاری شده پولشویی کرد. و به دلیل غیرعادی بودن ارزهای دیجیتال امکان ردیابی آنها وجود ندارد و این موضوع برای مجرمان و کلاهبرداران هیجان انگیز و جذاب خواهد بود.

بنابراین، احراز هویت در هر تبادل جهت اقیانوس استفاده می شود. با این کار مشخص می شود که هر فردی باید چه کاری انجام دهد و از نظر قانونی هم بهتر است.
پشتیبانی می کند

موضوع پشتیبانی از دیگر موارد مهم برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال است. به عنوان مثال، اگر با مشکلی مواجه شدید، باید آن را با چه کسی در میان بگذارید؟ ارتباط با پشتیبانی صرافی می تواند بهترین گزینه در این زمینه باشد. به دلیل اهمیت حمایت از مبادلات، برخی آن را برابر با امنیت مبادلاتی می دانند.

    کارمزد تعویض

کارمزدها یکی از مهم ترین مسائلی است که باید در هنگام انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال با افزایش حجم شما در نظر گرفت. برخی از صرافی ها برای خرید و فروش ارز دیجیتال کارمزدهای بالا و پایین دریافت می کنند که تاثیر قابل توجهی بر میزان دارایی های بلند مدت شما خواهد داشت.
تجربه کاربری و رابط کاربری

منظور از ارتباط، استفاده کاربران از برنامه مورد نظر است. یکی از ویژگی های مهم صرافی رابط کاربری آسان آن است. علاوه بر این، تجربه کاربری نیز نقش مهمی در ثبت و اجرای سفارشات در صرافی دارد.

بسیاری از صرافی ها به طور مداوم سیستم خود را به روز می کنند تا تجربه کاربری خود را بهینه کنند.
رتبه الکسا

اگرچه این رتبه نمی تواند کیفیت خوبی داشته باشد اما به کمک آن می تواند تعداد کاربران صرافی و میزان اعتبار آن را پیش بینی کند. با نزدیک شدن به این رتبه، تعداد بازدیدها و کاربران افزایش می‌یابد. از آنجایی که الکسا اخیراً ادعا کرده است که سرویس خود را در اواسط سال 2024 پایان می‌دهد، اما Similar Web می‌تواند گزینه خوبی در این زمینه در نظر گرفته شود.
شفافیت مبادله

منظور از شفافیت صرافی این است که از محل صرافی و اینکه چه کسی تیم آن را تشکیل می دهد، بدانیم. در ضمن آیا با اهداف و چشم انداز و ماموریت های بورس مورد نظر آشنا هستید؟ زیرا می تواند شفافیت یک صرافی را افزایش دهد و این موارد شما را نسبت به آن بیشتر آگاه می کند و در نتیجه احتمال تقلب را کاهش می دهد.
    قابلیت پشتیبانی از انواع ارزهای دیجیتال

بازار امروز فقط از بیت کوین یا چند آلتکوین تشکیل نمی شود و آرزوها در دسترس هستند. شما می توانید هر یک از آنها را برای انتخاب یا نگه داشتن انتخاب کنید. شما همچنین سعی می کنید خود را بین چندین آرزو تقسیم کنید. اگر صرافی مورد نظر شما از همه ارزهای دیجیتال پشتیبانی نمی کند، نمی توانید انتخاب کنید. در نتیجه این موضوع در بسیاری از مشکلات مشکل ایجاد خواهد کرد.
حداقل مقدار سفارش

در برخی موارد، به دلیل کاهش ریالی، این احتمال وجود دارد که مبلغ تعیین شده برای سفارش در صرافی های ایرانی از کل مبلغ اولیه شما برای شروع هزینه بیشتر باشد. بنابراین باید به صرافی مراجعه کنید که حداقل یک مبلغ کمتر از سایرین داشته باشد.
    بررسی میزان اعتبار صرافی

یکی دیگر از شاخص های مهم برای انتخاب بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی، اعتبار آن است. از جمله مهم ترین عواملی که اعتبار یک صرافی را تعیین می کند، می توان به تعداد کاربران صرافی مورد نظر، نظرات رد و بدل شده بین ابزارها در مورد آن و همچنین فعالیت صرافی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اشاره کرد.
    توجه به قیمت واقعی در بورس

ممکن است به واقعی بودن قیمت ها در یک مبادله فکر کرده باشید. منظور از قیمت واقعی چیست؟ به یاد داشته باشید که قیمت ارزهای دیجیتال به صورت لحظه ای تغییر کرده است و این موضوع بسیار مهم است. یک صرافی خوب باید قیمت ها را در زمان واقعی نمایش دهد. زیرا از این طریق قادر به ارائه تحلیل دقیق با قیمت ها هستید.
    حجم بورس و نقدینگی آن

این برای کاربرانی است که می‌خواهند با حجم بالایی از ضربه زدن دست خود را دریافت کنند. صرافی مورد نظر شما باید دارای این ویژگی bec باشد

منبع : آرنا لرن