قدم اول : بر روی آیکون دوربین در سمت چپ بالای صفحه اصلی را لمس نمایید یا اینکه صفحه را از چپ به راست بگید تا بخش استوری‌های اینستاگرام (Instagram Stories) برای شما به نمایش در بیاید , یتونید با لمس علامت + روی عکس پروفایلتان هم این کار را انجام دهید.

قدم دوم : اینکه بر روی گزینه Live را در پایین صفحه لمس نموده و بعد Start live Video را لمس کنید (اگر این بخش را ندارید یعنی استوری‌ های Live هنوز برای شما فعال نشده و باید منتظر بمانید).

لایو در اینستاگرام

بعد از شروع لایو تعداد بازدید کنندگان لایو در بالای صفحه به شما نمایش داده میشود و همچنین شما میتوانید کامنت و نظرات کاربران را در پایین صفحه ببینید. برای ارسال نظر گزینه کامنت را انتخاب کنید و برای اینکه نظری به صورت پین (Pin) شده به تماشاگران قرار گیرد، کامنت مورد را لمس کرده و نگه دارید سپس می‌توانید آن را در بالای صفحه برچسب‌ گذاری (Pin) کنید تا راح ت‌تر دیده شود.

مکان عکس

نکته قالب توجه اینه که نیازی نیست از قبل به دوسانتان لایو مورد نظر را با خبر سازید بلکه خود اینستاگرام به صورت خودکار با ارسال نوتیفیکیشن آنها را از لایو شما با خبر خواهد ساخت.

پس از پایان لایو اینستاگرام شما میتوانید گزینه End که در بالا  سمت راست صفحه قرار دارد را لمس کنید و سپس در مرحله بعد، اتمام لایو استوری را تایید کنید (گزینه Confirm). از همین بخش شما می‌توانید با انتخاب گزینه Save (بالا  سمت راست صفحه)، Live اینستاگرام خود را در Camera Roll موبایلتان Save کنید.

منبع : چگونه لایو اینستاگرام را فعال کنیم